Handelsbetingelser
1. Generelt
Handelsbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på Merrild Isenkram.dk.
Når du handler på Merrild Isenkram.dk, handler du med det juridiske navn:
Flakam Aps.
Torvet 4
6950 Ringkøbing
Tlf. 50 52 40 69
flemming@merrildisenkram.dk
CVR.: 30611292
2. Betaling
Bestilte varer kan betales online ved brug af kort eller Mobil Pay. Flg. kort kan anvendes: VISA, Master Card og American Express. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og Merrild Isenkram.dk Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.
Beløbet trækkes fra købers konto, efter at ordren er overgivet til fragtselskabet. Ved valg: "Afhent i butik" trækkes beløbet på afhentningstidspunket, dog senest 7 dage efter bestillingstidspunktet.
3. Afgivelse af ordre
Afgivelse af en bestilling på vores webshop er ikke en juridisk bindende aftale. Merrild Isenkran.dk forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordre bekræftelse vil blive fremsendt på din mail, når vi har pakket de varer, som du har bestilt.
Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail hvoraf det vil fremgå hvilke varer du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, så hermed er der ikke indgået en juridisk bindende aftale.
Alle priser hos Merrild Isenkram.dk er angivet i danske kroner og er inklusiv moms og eventuelle andre afgifter. Eventuelle leveringsomkostninger er særskilt specificeret.
4. Levering
Merrild Isenkram.dk leverer din bestilling med GLS. Alle leveringsomkostninger er indregnet i varens pris, eller påført særskilt inden ordreafgivelse.
Leveringstid kan varierer fra 1 til 3 hverdage. GLS yder ikke garanti for dag-til-dag levering.
Når en vare er afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via e-mail til dig.
Merrild Isenkram.dk er ikke erstatningspligtig, hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse, og hvis dette medfører bortkomst af forsendelse.
Ved valg: "Afhent i butik" skal afhentning ske senest 7 dage efter bestillingstidspunktet. Afhentningen sker på Torvet 4, 6950 Ringkøbing.
Såfremt der opstår betragtelig forsinkelse af købte varer, vil det være muligt at rette henvendelse med mulighed for godtgørelse. Hvorvidt der er grundlag for udbetaling af godtgørelse, er afhængig af blandt andet varigheden af forsinkelse, omstændighederne bag forsinkelsen, og varens pris. Såfremt der vurderes at en godtgørelse er på sin plads, vil beløbet maksimalt være 50 DKK, eller muligheden for 100 DKK i rabat, ved næste køb.
5. Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb inden for 30 dage. Fortrydelsesretten udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget dine varer. For varer købt i november og december gælder fortrydelsesretten dog helt frem til 31. januar året efter
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig - dog fratrukket eventuel betalte leveringsomkostninger. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
Varen skal returneres i samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortryder du købet af en bundle, skal alle dele af bundlen returneres, da det betragtes som en samlet vare. Det er ikke muligt kun at fortryde købet af en del af en bundlevare.
Varen må gerne pakkes ud af emballagen, men emballagen må ikke være ødelagt eller forringet. Varen kan kun returneres uden ibrugtagning, da det er åbenlyst at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi. Varen skal være ubrugt og uafprøvet.
Hvis en vare er taget retur og varen har været i brug/afprøvet, pålægges et service gebyr på 500,- ekslusiv moms for vurdering, og et evt. yderligere værditab vil blive trukket fra det beløb, som returneres til kunden. Varen skal sendes forsvarligt i beskyttende emballage. Køber hæfter for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Merrild Isenkram.dk gennemfører tilbagebetalingen hurtigst muligt. Afhængig af det anvendte betalingskort kan der gå op til 28 dage, før du kan konstatere refusionsbeløbet på din konto, men normalt vil du kunne se beløbet indenfor få dage. Hvis du har betalt kontant bedes du vedlægge konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene direkte til din konto.
Produktet skal være returneret til Merrild Isenkram.dk senest 30 dage efter, du har modtaget varen. Har vi ikke modtaget din vare inden tidsfristen frafalder fortrydelsesretten, medmindre anden aftale er indgået. Henvendelse herom på telefon 50 52 40 69 eller flemming@merrildisenkram.dk
Returnering foretages til:
Merrild Isenkram
Torvet 4
6950 Ringkøbing
6. Reklamationsret og Garanti
Returvarer sendes til:
Merrild Isenkram
Torvet 4
6950 Ringkøbing
Efter dansk købelov ydes der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Du bedes kontakte os på tlf. 50 52 40 69 eller på mail: flemming@merrildisenkram.dk
Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres så forbeholder Merrild Isenkram.dk sig retten til at ophæve købet og tilbage betale beløbet for varen.
Merrild Isenkram.dk modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur, hvor fejl eller defekt ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms.
Til imødegåelse af eventuelle misforståelser er det altid en god idé, at kontakte Merrild Isenkram.dk på telefon 50 52 40 69 eller på flemming@merrildisenkram.dk inden returnering.
7. Klage
Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen; flemming@merrildisenkram.dk . Hvis det ikke kan lykkes for os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til konkurrence- og forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU kommissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere som ikke er bosat i Danmark. Du kan finde klage-portalen her.
Garanti indbefatter ikke reparation af skader, som er forårsaget af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.
8. Vare beskadiget under transport
Skulle det ske, at du modtager en pakke som har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager pakken med forbehold eller åbner pakken mens fragtfirmaets personale er tilstede. Hvis indholdet har taget skade, skal der oprettes en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.
Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt, skaden opdages.
9. Ikke afhentede pakker
Hvis du forsømmer at afhente dine varer hos pakkeshoppen, vil GLS automatisk returnere forsendelsen til Merrild Isenkram. Når vi får en ikke afhentet pakke retur, har du forskellige valgmuligheder.
- Genfremsendelse mod betaling af 39,- for ekstra fragt
- Tilbagebetaling af varens pris fratrukket 50,- som er omkostningen for at GLS har sendt pakken retur til Merrild Isenkram.
10. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, Adresse, Telefonnummer, og mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Merrild Isenkram.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Direktøren og webmasteren for Merrild Isenkram.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Merrild Isenkram.dk er direktøren.
Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret.
Som registreret hos Merrild Isenkram.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til flemming@merrildisenkram.dk.
Ved tilmelding af vores nyhedsbrev opbevarer vi dine oplyste data: "navn" og "mailadresse". Disse data bliver udelukkende anvendt til at udsende relevant information. Dataene vil aldrig blive videregivet til 3. mand. Merrild Isenkram opbevarer dataene indtil du aktivt framelder dig, hvorefter dataene bliver slettet.
11. Videre salg
Merrild Isenkram sælger kun varer til slutforbrugere. Ved mistanke om, at et køb er foretaget med henblik på videre salg, forbeholder Merrild Isenkram sig ret til at se en verificering af købets anvendelse.